sales

Sales 
26-5-2023
1 / 10
next
Slide 1: Slide
CommercieelMBOStudiejaar 1

This lesson contains 10 slides, with text slides and 1 video.

time-iconLesson duration is: 90 min

Items in this lesson

Sales 
26-5-2023

Slide 1 - Slide

Programma:
  • Welkom/ check in.
  • Doel van vandaag.
  • klantpiramide van Curry.
  • klantwaarde.
  • vragen en opdrachten.
  • bespreken en afsluiten van de les.

Slide 2 - Slide

Doelen van vandaag:
Aan het eind van de les kunnen jullie uitleggen:
  1. Wat de klantenpiramide van Curry is.
  2. Hoe je de klantwaarde kan berekenen en wat je eraan hebt.
  3.  Wat franchising en service merchandising is.
  4. de begrippen cross-selling, deep-selling, down-selling en up-selling.
  5. Wat loyaliteit en klantbinding inhoud en hoe je dat kan bereiken.
  6.  Hoe je omgaat met klantweerstanden.
Waarom zijn dit ook jouw doelen?

Slide 3 - Slide

Klantpiramide van Curry
  • Segmenteren van de 
klanten
  •  20/80 regel.
  • wat moet je met
deze kennis?

Slide 4 - Slide

Klantwaarde
Welke waarde heeft een klant?
"Customer Lifetime Value" = CLV
Hoe bereken je die?
CLV = W x A
W= gemiddelde winst per bestelling.
A= gemiddeld aantal bestellingen per klant.

Slide 5 - Slide

Voorbeeld CLV
Bij bedrijf A blijven mensen gemiddeld 5 jaar klant en plaatsen ze per jaar 3 bestellingen van gem. € 100,- ex. BTW
De winstmarge is 25%.
Wat is de CLV?
CLV = W x A

Slide 6 - Slide

Voorbeeld CLV
Bij bedrijf A blijven mensen gemiddeld 5 jaar klant en plaatsen ze per jaar 3 bestellingen van gem. € 100,- ex. BTW
De winstmarge is 25%.
Wat is de CLV?
CLV = W x A
(W) 0,25 x 100= € 25/ A= 5 x 3= 15
CLV= € 25,- x 15= € 375,-

Slide 7 - Slide

Slide 8 - Video

Andere begrippen:
De andere begrippen gaan jullie ontdekken aan de hand van de opdrachten.
Vragen? Stel ze!

Gebruik de saleswiki / internet.

Slide 9 - Slide

Afsluiting
  • Antwoorden op de vragen
  • Hebben jullie het lesdoel bereikt?



Alvast een prettig weekend! 

Slide 10 - Slide