Wat is LessonUp
Zoeken
Kanalen
Inloggen
Registreren
‹
Terug naar zoeken
sales
Sales
26-5-2023
1 / 10
volgende
Slide 1:
Tekstslide
Commercieel
MBO
Studiejaar 1
In deze les zitten
10 slides
, met
tekstslides
en
1 video
.
Lesduur is:
90 min
Start les
Bewaar
Deel
Printen
Onderdelen in deze les
Sales
26-5-2023
Slide 1 - Tekstslide
Programma:
Welkom/ check in.
Doel van vandaag.
klantpiramide van Curry.
klantwaarde.
vragen en opdrachten.
bespreken en afsluiten van de les.
Slide 2 - Tekstslide
Doelen van vandaag:
Aan het eind van de les kunnen jullie uitleggen:
Wat de klantenpiramide van Curry is.
Hoe je de klantwaarde kan berekenen en wat je eraan hebt.
Wat franchising en service merchandising is.
de begrippen cross-selling, deep-selling, down-selling en up-selling.
Wat loyaliteit en klantbinding inhoud en hoe je dat kan bereiken.
Hoe je omgaat met klantweerstanden.
Waarom zijn dit ook jouw doelen?
Slide 3 - Tekstslide
Klantpiramide van Curry
Segmenteren van de
klanten
20/80 regel.
wat moet je met
deze kennis?
Slide 4 - Tekstslide
Klantwaarde
Welke waarde heeft een klant?
"Customer Lifetime Value" = CLV
Hoe bereken je die?
CLV = W x A
W= gemiddelde winst per bestelling.
A= gemiddeld aantal bestellingen per klant.
Slide 5 - Tekstslide
Voorbeeld CLV
Bij bedrijf A blijven mensen gemiddeld 5 jaar klant en plaatsen ze per jaar 3 bestellingen van gem. € 100,- ex. BTW
De winstmarge is 25%.
Wat is de CLV?
CLV = W x A
Slide 6 - Tekstslide
Voorbeeld CLV
Bij bedrijf A blijven mensen gemiddeld 5 jaar klant en plaatsen ze per jaar 3 bestellingen van gem. € 100,- ex. BTW
De winstmarge is 25%.
Wat is de CLV?
CLV = W x A
(W) 0,25 x 100= € 25/ A= 5 x 3= 15
CLV= € 25,- x 15= € 375,-
Slide 7 - Tekstslide
Slide 8 - Video
Andere begrippen:
De andere begrippen gaan jullie ontdekken aan de hand van de opdrachten.
Vragen? Stel ze!
Gebruik de saleswiki / internet.
Slide 9 - Tekstslide
Afsluiting
Antwoorden op de vragen
Hebben jullie het lesdoel bereikt?
Alvast een prettig weekend!
Slide 10 - Tekstslide
Meer lessen zoals deze
H8 Businessmarketing (les 5 - 2024)
Januari 2024
- Les met
15 slides
Handel
MBO
Studiejaar 1
Les week 2,2 bedrijfskunde periode 1
Februari 2021
- Les met
29 slides
Bedrijfseconomie
MBO
Studiejaar 2
Les 4: Klantenbinding & Loyaliteit
April 2024
- Les met
17 slides
Les 1: Wat is Relatiebeheer?
September 2024
- Les met
21 slides
Sales
MBO
Studiejaar 2
Les 1: Wat is Relatiebeheer?
April 2024
- Les met
20 slides
Sales
MBO
Studiejaar 2
Les 1: Wat is Relatiebeheer?
September 2024
- Les met
21 slides
Relatiebeheer
MBO
Studiejaar 1
H8 Businessmarketing (les 6 - 2024)
Januari 2024
- Les met
29 slides
Bedrijfseconomie
MBO
Studiejaar 4
Hoofdstuk 8 Relatiemarketing
Oktober 2023
- Les met
14 slides
Handel
MBO
Studiejaar 2