Qu'est-ce que LessonUp
Rechercher
Canaux
Connectez-vous
S'inscrire
‹
Revenir à la recherche
sales
Sales
26-5-2023
1 / 10
suivant
Slide 1:
Diapositive
Commercieel
MBO
Studiejaar 1
Cette leçon contient
10 diapositives
, avec
diapositives de texte
et
1 vidéo
.
La durée de la leçon est:
90 min
Commencer la leçon
Partager
Imprimer la leçon
Éléments de cette leçon
Sales
26-5-2023
Slide 1 - Diapositive
Programma:
Welkom/ check in.
Doel van vandaag.
klantpiramide van Curry.
klantwaarde.
vragen en opdrachten.
bespreken en afsluiten van de les.
Slide 2 - Diapositive
Doelen van vandaag:
Aan het eind van de les kunnen jullie uitleggen:
Wat de klantenpiramide van Curry is.
Hoe je de klantwaarde kan berekenen en wat je eraan hebt.
Wat franchising en service merchandising is.
de begrippen cross-selling, deep-selling, down-selling en up-selling.
Wat loyaliteit en klantbinding inhoud en hoe je dat kan bereiken.
Hoe je omgaat met klantweerstanden.
Waarom zijn dit ook jouw doelen?
Slide 3 - Diapositive
Klantpiramide van Curry
Segmenteren van de
klanten
20/80 regel.
wat moet je met
deze kennis?
Slide 4 - Diapositive
Klantwaarde
Welke waarde heeft een klant?
"Customer Lifetime Value" = CLV
Hoe bereken je die?
CLV = W x A
W= gemiddelde winst per bestelling.
A= gemiddeld aantal bestellingen per klant.
Slide 5 - Diapositive
Voorbeeld CLV
Bij bedrijf A blijven mensen gemiddeld 5 jaar klant en plaatsen ze per jaar 3 bestellingen van gem. € 100,- ex. BTW
De winstmarge is 25%.
Wat is de CLV?
CLV = W x A
Slide 6 - Diapositive
Voorbeeld CLV
Bij bedrijf A blijven mensen gemiddeld 5 jaar klant en plaatsen ze per jaar 3 bestellingen van gem. € 100,- ex. BTW
De winstmarge is 25%.
Wat is de CLV?
CLV = W x A
(W) 0,25 x 100= € 25/ A= 5 x 3= 15
CLV= € 25,- x 15= € 375,-
Slide 7 - Diapositive
Slide 8 - Vidéo
Andere begrippen:
De andere begrippen gaan jullie ontdekken aan de hand van de opdrachten.
Vragen? Stel ze!
Gebruik de saleswiki / internet.
Slide 9 - Diapositive
Afsluiting
Antwoorden op de vragen
Hebben jullie het lesdoel bereikt?
Alvast een prettig weekend!
Slide 10 - Diapositive
Plus de leçons comme celle-ci
H8 Businessmarketing (les 5 - 2024)
Janvier 2024
- Leçon avec
15 diapositives
Handel
MBO
Studiejaar 1
Les week 2,2 bedrijfskunde periode 1
Février 2021
- Leçon avec
29 diapositives
Bedrijfseconomie
MBO
Studiejaar 2
Les 4: Klantenbinding & Loyaliteit
Avril 2024
- Leçon avec
17 diapositives
Les 1: Wat is Relatiebeheer?
Septembre 2024
- Leçon avec
21 diapositives
Sales
MBO
Studiejaar 2
Les 1: Wat is Relatiebeheer?
Avril 2024
- Leçon avec
20 diapositives
Sales
MBO
Studiejaar 2
Les 1: Wat is Relatiebeheer?
Septembre 2024
- Leçon avec
21 diapositives
Relatiebeheer
MBO
Studiejaar 1
H8 Businessmarketing (les 6 - 2024)
Janvier 2024
- Leçon avec
29 diapositives
Bedrijfseconomie
MBO
Studiejaar 4
Hoofdstuk 8 Relatiemarketing
Octobre 2023
- Leçon avec
14 diapositives
Handel
MBO
Studiejaar 2